Hello world!

9 december 2017 - Gieten, Nederland

Travel quote  A ship is safe in the harbor... But that’s not what ships are built for.

Zaterdag 9 december de dag van vertrek, waarop ik om 900 mijn bed uit moet om nog even een verslag te schrijven voor school, laatste dingen nog moet kopen en om 1200 nog mijn tas in moet pakken. Kan mijzelf wel voor mijn kop slaan, waarom alles weer op het laatste moment?! Maar dit is ook typisch weer wie ik ben, alles op het laatste moment. Wie brengt mijn reis nog verandering daarin, maar vrees het niet haha.

Maar vandaag is de dag dat ik mijn veilige haven in Nederland ga verlaten om mijn grote droom achterna te jagen, mijn wereldreis waar ik al 3 jaar lang hard voor gewerkt en gespaard heb. Vanaf mijn reis in december 2014 wist ik al, ik wil dit nog een keer. Mijn volgende reis wil ik nog langer en groter, een wereldreis. Maar eerst moest ik van mijzelf mijn opleiding afmaken. Met trots kan ik zeggen dat ik mijn master heb afgerond, hoe ?! Dat snap ik zelf nog steeds niet. Nooit had ik van mij verwacht dit te kunnen bereiken, maar mijn doorzettingsvermogen en doel voor ogen hebben mij alle zware momenten doorgeholpen. Naast mijn lieve vriendinnen die mij op alle momenten hebben gesteund dat ik het nodig was. Vriendinnen die ik nu heel erg ga missen en het liefst met mij mee zou nemen op reis.
Maar nee, deze reis ga ik alleen maken, zonder ander mensen maar ik weet ook dat ik tijdens mijn reis nooit echt helemaal alleen zal zijn. De keuze om alleen te reizen maakt mij soms ook erg bang maar weet dat als ik op reis ben hier geen spijt van zal krijgen en ook al een grote leer voor mijzelf zie. Want ja, ik zal mijzelf onwijs gaan tegenkomen in in veel momenten.

Maar nu is het zo ver, dagen, weken en jaren zijn voorbij gevlogen en heb ik inmiddels mijn streven als reisbudget bereikt (40.000). Nu is het tijd om te gaan, alles in Nederland even achter mij te laten voor wie weet hoe lang? Ook daar heb ik zelf echt geen idee van en dat is misschien nog wel het meest spannende ook. Maar ik ga genieten van alle mooie mensen, andere culturen, momenten en bijzondere ervaringen die ik mee zal gaan maken.
Na alle jaren werken en studeren wil ik nu even tijd voor mijzelf, mijn eigen persoonlijke ontwikkeling en open staan voor alle ervaringen die mijn reis brengen. Toch nu ik in het vliegtuig zit vindt ik het ook spannend om alleen te gaan. Niemand met wie ik mijn ervaringen, niemand met wie ik mijn momenten en emoties kan delen op reis. En nog erger, alle mensen die ik ga missen. Maar dit is mijn uitdaging. Mijn droom. Een droom waar ik jaren lang hard voor gewerkt heb en naar uitgekeken heb. Met traantjes in mijn ogen zeg ik doei lieve zussen, familie, vrienden, Doei Nederland en tot snel !

Uitgaven
Prikken: