Thailand (18-02-2018 t/m 13-02-2018)

16 februari 2018 - Koh Samui, Suratthani, Thailand

Thailand

Vanaf Maleisië ben ik de grens over gegaan naar Thailand met de bus. Bizar voor hoe goedkoop dit kan. Bij de grens duurde het een paar uurtjes voordat ik de stempel kreeg maar konden vervolgens door naar Thailand. Gelijk dezelfde dag doorgereisd naar Ko Samui. Daar verbleef ik in Euro Backpackers Hostel. Het eerste hostel wat ik geen leuk hostel vond. In het hostel verbleven veel mensen die daar gewoon werken en dus absoluut niet sociaal zijn. Een aantal mensen waren dat wel maar deze ontmoette ik later pas. Ook had dit hostel geen social ruimte waar eigenlijk iedereen gezellig samen komt. Toevallig leerde ik Jeff kennen bij de receptie en een dag later Daisy. Samen met Jeff een paar keer gegeten en kreeg ik meer te weten over de inspirerende Sak Yant tattoos die gezet worden door de Monniken. Ze zetten deze met grote ijzeren naalden en slaan het in huid. Jeff vertelde dat je ook een tattoo kan laten zetten nadat je een soort verhaal hebt verteld over je leven en de Monnik dan een soort bijpassende tattoo aangeeft. Dit is dus een project die ik nog even mijn gedachten laat passeren.

Na twee dagen kwam dan eindelijk Serif. De weken in Thailand waren luxe weken voor mij. De eerste nacht in het hotel voelde ook als een walhalla, heerlijk rond kunnen lopen zonder kleding als je wil en een eigen badkamer. Heerlijk! Op Ko Samui hebben we bijna iedere avond gegeten op de avond markt bij hetzelfde vrouwtje. Het eten was daar er lekkerste en goedkoopste. Favoriete eten was zeker de Green Papaya Salad, Shrimps with black pepper & garlic, fried Rice with pineapple met als drankje natuurlijk de verse kokosnoot. Ko Samui was alleen wel erg druk en stikte van de massage salons met natuurlijk de bekende happy ending ;). Wij hebben uiteraard wel een aantal voetmassages gehad.

Na drie nachten hebben we de boot genomen naar Ko Phangan. Een rustige eiland waar we zes nachten verbleven in twee verschillende plekken. Ko Phangan was zeker een rustiger en gemoedelijker eiland dan Ko Samui. We hebben een dagtrip rond de eilanden gedaan waar we hebben gesnorkeld en heerlijk gerelaxt hebben op de boot. Het laatste eiland was een super mooi eiland waar we alleen helaas net een dikke regenbui kregen. De dag erna hebben we een scooter gehuurd en rond het eiland gereden. Heerlijk vakantiegevoel om rond te touren op scooters en een beetje langs alle winkeltjes te neuzen. Het scooter huren hebben we maar voor een dagje gedaan omdat het ook best gevaarlijk was door alle heuveltjes en grint dat op de weg ligt. In een half uur tijd werden al twee scooters terug gebracht met aardige schade. Onze verblijven waren heerlijk met beide een mooi uitzicht over zee. Bij ons tweede verblijf heb een een nachtje uit gedaan naar de Full Moon party. Zeker leuk om een keer meegemaakt te hebben. Serif heeft een mooie body pianting gemaakt bij mij wat er natuurlijk bij hoort ;). Het was een groot feest op het strand, iedereen had body painting, liep met Bucket vol goedkope rommel drank en was aan het dansen. Wat ik niet had verwacht, er waren zelfs ouders met kinderen en ook vrij oudere mensen.

Na onze nachten op Ko Phangan zijn we naar Koh Tao gegaan. Een nog rustiger eiland waar we helaas een verschrikkelijke bungalow (die er overigens wel leuk uit zag vanaf de buitenkant) geboekt. Midden in de nacht konden we niet meer slapen van alle jeuk en hebben we een hotel geboekt in de buurt. Belachelijk duur, dat wel.  Helaas hebben we op Koh Tao veel regen gehad waardoor we weinig hebben gedaan verder.

Daarna begon onze lange trip naar Patong. We hebben er ongeveer 13 uur over gedaan, met de boot, bus en minivan. Aangekomen in Patong ervaar je gelijk de drukke stad, met veel vakantiegangers, massages salons met dames in jurkjes om de 5 meter en in de avond een nog gekkere drukte met strippers en meisjes die aan de palen dansen. Gelukkig hebben we deze twee dagen gezellige dagen gehad omdat we daar Hoshank bezochten en samen optrokken. Maar dat het mijn stad niet was om te zijn dat was gelijk duidelijk. De ordinaire vrouwen die Serif en Hoshank letterlijk in de salon willen trekken waarbij het niet uitmaakt of je een vriendin hebt was echt smerig en asociaal. Maar aan de andere kant ook erg zielig dat deze vrouwen dit werk moeten doen om geld te verdienen hier. Na drie nachten Patong konden we dit afsluiten op Ko Samui en begonnen we aan onze reis terug. We konden Serif zijn mooie pak in ontvangt nemen (welke hem overigens erg goed stond). De laatste dagen hebben we weer gegeten bij de avond markt waar we toch het lekkerste hebben gegeten.

Helaas was het toen 11 februari weer tijd voor afscheid wat mij behoorlijk zwaar viel. De boot en meerdere busreizen om naar Laos te reizen vielen aardig zwaar. Ik belande vervolgens net voor de grens in Ubon Ratchathani waar ik een hotel moest zoeken. Na deze zware reis en alle emoties waren daar de boekjes, kaartjes met verhaaltjes van familie, vrienden en familie welke mij erg goed deden. Het meest kostbare wat ik op dit moment bij mij draag en mij zo ontzettend goed heeft gedaan. Maar nu verder ... op naar Laos!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl