Maleisië (02-01-2018 t/m 18-01-2018)

18 januari 2018 - George Town, Maleisië

Maleisië (02-01-2018 t/m 18-01-2018)

Travelquote

Kuala Lumpur
Aangekomen in de mega grote stad Kuala Lumpur. Het hostel was zeker weten niet het meest schone hostel en een vreemd luchtje hing er. Aangezien ik op dat moment eigenlijk helemaal geen zin had in een grote stad heb ik gelijk de volgende dag een ticket geboekt naar Langkawi. Toevallig nog wel een leuk meisje in mijn dorm uit Dubai en samen in de avond een leuke avond gehad in Kuala Lumpur.

Langkawi
Aangekomen bij hostel zou ik mijzelf even inchecken .. helaas had deze mevrouw weer eens niet zo goed gekeken naar de datum van inchecken en had ik dus geen boeking. Het hostel was ook al volgeboekt. Typisch weer, heel handig Yasmijn. Maar de eigenaresse was super behulpzaam en gaf een tip voor een ander hostel, met zwembad. Dat wilde ik graag even. Na een paar honderd meter lopen kwam ik aan bij the crowded hostel. Beetje hippie achtig tentje maar zag er gezellig uit. Gelukkig hadden ze voor de komende nachten ruimte. Heerlijke warme douche, schone kamers met zowaar maar 4 personen en heerlijk matras. Erg leuke plek ook waar het hostel stond, breed uitzicht en een zwembad bij de buren waar we van konden genieten. Dezelfde avond met Marvin hapje gegeten en besloten met hem en hike te gaan doen de volgende dag. Het zou ongeveer 8 uur duren. Ik noemde meerdere malen dat ik absoluut niet getraind was maar volgens hem kon het prima.

De volgende dag vroeg eruit om de hike te gaan doen. De dag begon met regen maar klaarde gelukkig snel op. Op de scooter onderweg zagen we allemaal aapjes naast de weg (lijken schattig maar zijn dood eng). Aangekomen daar de eerste klim, 420 treden naar de Seven Falls. Met 3 pauzes, was ik er eigenlijk al helemaal klaar mee. De Seven Falls leek niet zo heel bijzonder en zijn snel aan de hike begonnen. Dit leek makkelijk in het begin maar al vrij snel begon de beproeving heftig. Trappen op, grote stenen op klauteren, aan touwen hangen, alles zo ongeveer wel gehad. Gelukkig was hij niet gelovig want heb zo ongeveer alles bij elkaar gevloekt. Maar oke, boven op de berg van 700m zou een kabelbaan terug naar beneden zijn. Echter bijna bij de top, wist een koppel te vertellen dat je dezelfde weg terug naar beneden moest. Pfff wel gvd.. maar oke, knop omzetten en omhoog naar die top. Het uitzicht was onwijs mooi. Na hiervan te hebben genoten begonnen naar de afdaling, deze was minstens net zo zwaar. Maar aan het einde konden we heerlijk zwemmen in de verkoelende Seven Falls. De aapjes daar waren super schattig maar ook dood eng door tanden die ze soms lieten zien. De dag erna heb ik even letterlijk niks gedaan en alleen maar in de zon gehangen, overal spierpijn. Maar was een relaxed dagje bij het zwembad. Marvin en ik hadden besloten de volgende dat iets actiefs te gaan doen. We hebben een boottocht geboekt van 120 Ringgit langs de noord kant. Eerst langs de mangroves en vleermuizen, daarna langs de eagels, wat eten en een snorkelplek. Helaas was het water echt totaal niet helder. Gezellige dag maar geen bijzondere boottocht.

George Town
De volgende dag met de ferry voor 70 Ringgit naar George Town. Aangekomen in een heerlijk netjes hostel in George Town. Eerst een nacht dorm en daarna 8 nachten samen met natacha in prive kamer. Erg spannend aan het begin wel, 8 dagen met dezelfde persoon is namelijk voor mij wel heftig. Maar we gaan het zien.

Afgelopen week met Natascha is mega snel voorbij gegaan. Het was heerlijk om even iemand naast je te hebben die dingen voor je regelt en gewoon even je spullen kan droppen als je naar de wc wilt, zonder dat je alles mee moet nemen in je hokje. Helaas hebben we de eerste dagen veel bewolkt weer gehad. Gelukkig was het wel droog dus konden we deze dagen eigenlijk verspreid alle muurschilderingen bekijken in George Town. De wat oudere tekeningen waren echt de mooiste van allemaal. Na 4 dagen kregen we gelukkig heerlijk zonnig weer en konden we genieten van het strand. We hebben nog een bijzondere healing gekregen van een man in de buurt van het strand. Hij hield mijn hand vast en wist mij te vertellen dat ik problemen heb met mijn darmen. Bizar, want dat is zo. We moesten om 1600 bij de beste man komen. Hij stond ons al op te wachten aan de straat. Toen we binnen kwamen, hing er een bijzonder muffig luchtje. Het leek wel een verzamelingshuis van allemaal rommel en spulletjes. Ook stonden er flessen frisdrank met een smerig goedje in. De healing zelf was bijzonder. Knijpen en drukken op verschillende plekken in mijn lijf. Nadien, bijzonder genoeg geen echt probleem meer gehad met mijn darmen. Of het nou echt door de healing kwam of toch doordat m’n darmen genezen waren weet ik nog niet. We hebben verder genoten van de dagen aan het strand en de zon. Het bezoekje op de laatste aan de Kec lok sie tempel was bijzonder. Mooie buddha beelden, indrukwekkend gevoel als je naar binnen liep en de sfeer daar voelde. Voor de familie, amanda en Marlous nog een wens aan de wensboom gedaan. De week is voorbij gevlogen. Was voor mij heerlijk ook om weer alleen te gaan reizen. Genoten van Natascha haar gekkigheid maar ook mateloos geïrriteerd aan haar bazige gedrag. Voor mijzelf ook wel weer een les om assertiever te zijn en meer mijn grenzen aan te geven. Dan kom ik er toch weer achter dat ik iemand ben van de lieve vrede bewaken en het maar niet te bespreken. Typisch gevalletje van wat neem je mee uit je opvoeding. Maar oke, wel twee keer weten geld te weten besparen door te onderhandelen.